Предоставяни услуги в ИР › Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър

 

 

Справка чрез отдалечен достъп за документ от Имотен регистър


 

Описание на предоставяната услуга можете да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за документ от Имотен регистър.

Заявяване на услугата

За да заявите услугата е необходимо да сте се регистрирали като потребител на портала и да се автентикирате с КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Заявление за справка чрез отдалечен достъп за документ от Имотен регистър можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за документ от Имотен регистър и натиснете бутон Заяви услугата, намиращ се в края на описанието на услугата;

или

меню Регистри > Имотен регистър > Заявления > Заявления за справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Заявление за справка чрез отдалечен достъп за документ от Имотен регистър.

Порталът извежда електронна форма за попълване на заявление за избраната справка. Изпълнете последователно следните стъпки.

Стъпка 1. Намерете вписаните в Имотен регистър актове, които ви интересуват, в електронната база данни на регистъра.

Натиснете бутон Добави документ за справка. Порталът извежда форма за търсене и добавяне на документи за справка.

Изберете служба по вписванията, в чийто район на действие се намира имотът/имотите, до които се отнася интересуващият Ви документ.

Изберете един от трите възможни набора от данни за еднозначно обозначение на вписан акт и попълнете съответните полета:

данни за подреждане на акта в актова книга на Имотен регистър – задължително  попълнете № на акт, година, том; ако не сте сигурни в коя книга е подреден актът, оставете полето книга непопълнено;

данни за регистриране на акта в регистър „Вписвания“ – задължително попълнете № и дата от входящ регистър;

данни за регистриране на акта в двойно входящ регистър – задължително попълнете № и година от двойно входящ регистър.

Натиснете бутон Търси. Порталът извършва търсенето и извежда списък с документи, които отговарят на въведените от Вас критерии.

Стъпка 2. Добавете интересуващите Ви документи към временен списък с обекти за справка.

Изберете документ/документи от резултата от търсенето като поставите отметка пред съответния ред.

Натиснете бутон Добави, за да добавите към списъка избраните обекти.

Ако не сте намерили търсения документ, можете да се върнете на Стъпка 1, като промените критериите за търсене и натиснете отново бутон Търси.

Елемент от временния списък с обекти за справка можете да изтриете чрез бутона .

Стъпки 1 и 2 можете да повтаряте, колкото е необходимо.

Стъпка 3. Прегледайте на екран информацията, която ще бъде изпратена към информационната система на Имотен регистър за изпълнение на описаните от Вас в предишните стъпки справки.

Натиснете бутон Прегледай, за да прегледате в режим само за четене екранна форма, която съдържа:

секция с данни, получени от електронната Ви автентикация в портала;

списък с избраните за справка документи и таксата за справката по всеки документ, както и общата дължимата такса за справките по всички документи от списъка.

От тук можете да се върнете на всяка от стъпките 1, 2 и 3 като натиснете бутона за редактиране .

Чрез бутон Откажи  можете да се откажете от заявяване на услугата като въведената дотук информация ще бъде изтрита.

Стъпка 4. Подайте заявления за всяка от справките в списъка.

За да заявите справка, трябва да сте отбелязали в секция „Политика за поверителност“, че сте запознат. Натиснете бутон Заяви справка. Порталът генерира по едно заявление за всяка справка от списъка, като включва в него и Вашите лични данни, показани на предишната стъпка. Дава уникален номер на всяко заявление и извежда на екран потвърждение за регистрацията на всички заявления с техните номера, общата дължима такса за услугите и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите през портала в посочения срок. В противен случай услугата се прекратява служебно.

Стъпка 5. Платете дължимата такса за заявените справки.

Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.

Стъпка 6. Преглед на резултата от справката

Веднага след успешното заплащане на таксата, информационната система на имотния регистър генерира автоматично електронен документ с резултата от справката. Резултата от справката и подаденото заявление може да видите през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.