Справка чрез отдалечен достъп за електронна партида на имот от Имотен регистър
Описание на предоставяната услуга можете да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за електронна партида на имот от Имотен регистър.
Заявяване на услугата
За да заявите услугата е необходимо да сте се регистрирали като потребител на портала и да се автентикирате с КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).
Заявление за справка чрез отдалечен достъп за електронна партида на имот от Имотен регистър можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:
меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за електронна партида на имот от Имотен регистър и натиснете бутон Заяви услугата, намиращ се в края на описанието на услугата;
или
меню Регистри > Имотен регистър > Заявления > Заявления за справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Заявление за справка чрез отдалечен достъп от електронна партида на имот от Имотен регистър.
Порталът извежда електронна форма за попълване на заявление за избраната справка. Изпълнете последователно следните стъпки.
Стъпка 1. Намерете интересуващите Ви електронни партиди на имоти в електронната база данни на Имотен регистър.
Натиснете бутон Добави партида за справка. Системата извежда форма за търсене и добавяне на партиди за справка.
Изберете един от двата възможни начина за посочване на партида на имот и попълнете съответното поле/полета:
кадастрален идентификатор на имота, за който се отнася партидата;
№ на електронната партида на имота и службата по вписванията, в чийто район на действие се намира имотът.
Натиснете бутон Търси. Порталът извършва търсенето и извежда партида на имот, която отговаря на въведените от Вас критерии.
Стъпка 2. Добавете интересуващата Ви партида към временен списък с обекти за справка.
Порталът поставя автоматично отметка пред реда с партидата, ако е намерена такава. Натиснете бутон Добави, за да добавите партидата към списъка.
Ако не сте намерили търсената партида на имот, можете да се върнете на Стъпка 1, като промените критериите за търсене и натиснете отново бутон Търси.
Елемент от списъка можете да изтриете чрез бутона .
Стъпки 1 и 2 можете да повтаряте, колкото е необходимо.
Стъпка 3. Прегледайте на екран информацията, която ще бъде изпратена към информационната система на Имотен регистър за изпълнение на описаните от Вас в предишните стъпки справка/справки.
Натиснете бутон Прегледай, за да прегледате в режим само за четене екранна форма, която съдържа:
секция с данни, получени от електронната Ви автентикация в портала;
списък с избраните електронни партиди на имоти и таксата за справката по всяка партида, както и общата дължима такса за справките по всички партиди от списъка.
От тук можете да се върнете на всяка от стъпките 1 и/или 2 като натиснете бутона за редактиране .
Чрез бутон Откажи можете да се откажете от заявяване на услугата като въведената дотук информация ще бъде изтрита.
Стъпка 4. Подайте заявления за всяка от справките в списъка.
За да заявите справка, трябва да сте отбелязали в секция „Политика за поверителност“, че сте запознат. Натиснете бутон Заяви справка. Порталът генерира по едно заявление за всяка справка от списъка, като включва в него и Вашите лични данни, показани на предишната стъпка. Дава уникален номер на всяко заявление и извежда на екран потвърждение за регистрацията на всички заявления с техните номера, общата такса за услугите и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите през портала в посочения срок. В противен случай услугата се прекратява служебно.
Стъпка 5. Платете дължимата такса за заявените справки.
Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.
Стъпка 6. Преглед на резултата от справката
Веднага след успешното заплащане на таксата, информационната система на имотния регистър генерира автоматично електронен документ с резултата от справката. През дейност Моите заявления от потребителския Ви профил можете да видите резултата от справката и подаденото заявление.