Предоставяни услуги в ИР › Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър

 

 

Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за избрана служба по вписванията


 

Описание на предоставяната услуга можете да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за избрана служба по вписванията.

Заявяване на услугата

За да заявите услугата е необходимо да сте се регистрирали като потребител на портала и да се автентикирате с КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Заявление за справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за избрана служба по вписванията и натиснете бутон Заяви услугата, намиращ се в края на описанието на услугата;

или

меню Регистри > Имотен регистър > Заявления > Заявления за справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Заявление за справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за избрана служба по вписванията.

Порталът извежда електронна форма за попълване на заявление за избраната справка. Изпълнете последователно следните стъпки.

Стъпка 1. Намерете интересуващите Ви персонални партиди на физически и/или юридически лица в електронната база данни на Имотен регистър.

Персонална партида се задава чрез въвеждане на данни за лицето титуляр на партидата и избор на службата по вписванията, водеща партидата. Натиснете бутон Добави лице за справка. Системата извежда форма за търсене и добавяне на лица за справка.

Ако искате да търсите персонални партиди на  интересуващите Ви лица на територията на цялата страна, полето Служба по вписванията трябва да има стойност „Всички“. В противен случай изберете конкретна служба по вписванията. По този начин ще получите информация за наличие на персонални партиди на лицата само в избраната служба по вписванията, а в резултата от справката ще бъдат включени единствено имоти, намиращи се в района на действие на тази служба по вписванията.

След това изберете дали ще търсите партиди на физическо или юридическо лице и в зависимост от това задайте съответните критерии за търсене.

За физически лица попълнете:

ЕГН, личен номер на чужденец (ЛНЧ) или дата на раждане, когато лицето не е регистрирано по българското законодателство;

или

поне две имена (които и да са две имена измежду собствено, бащино, фамилно), с възможност за търсене по част от собствено име.

Описаните по-горе критерии са задължителния минимум. Бихте могли да попълните всички критерии.

За юридически лица задължително попълнете държавата на регистрация на лицето.

За регистрирани в България юридически лица въведете поне още един от следните три критерия:

ЕИК/БУЛСТАТ;

или

фирма/наименование (с възможност за въвеждане на част от фирма/наименование);

или

съд по регистрация, номер и година на фирменото дело.

За регистрирани в чужбина юридически лица въведете поне още един от следните критерии:

идентификационен номер;

или

фирма/наименование.

Натиснете бутон Търси. Порталът извършва търсенето и извежда списък с персоналните партиди на лицата, които отговарят на въведените от Вас критерии.

Стъпка 2. Добавете интересуващите Ви партиди към временен списък с обекти за справка.

Изберете персонални партиди от списъка с резултата от търсенето като поставите отметка пред съответния ред. Обърнете внимание на съдържанието на колоната Служба по вписванията. Тъй като едно лице може да има персонална партида в повече от една служба по вписванията, т.е. да притежава имоти на територията на няколко различни съдебни района, изберете този ред/редове за дадено лице, които се отнасят за необходимата Ви служба по вписванията.

Натиснете бутон Добави, за да добавите към списъка избраните обекти.

Ако не сте намерили търсената персонална партида, можете да се върнете на Стъпка 1, като промените критериите за търсене и натиснете отново бутон Търси.

Елемент от временния списък с обекти за справка можете да изтриете чрез бутона .

Стъпка 3. Коригирайте, ако е необходимо, периода на справката за всяка персонална партида от списъка с обекти за справка. 

За всяка партида от временния списък системата добавя период на справката. В резултата от справката по дадена персонална партида ще бъдат включени само вписванията, които попадат в указания период. По подразбиране началната дата на периода съвпада с началната дата за водене на електронен регистър в съответната служба по вписванията. Въвеждането на по-ранна дата не Ви гарантира получаване на изчерпателна информация за вписванията, направени преди началото на водене на електронен регистър. За този период пълна информация можете да намерите само на място в архива на службите по вписванията. Ако не въведете горна граница на периода, за такава ще бъде приета датата на изпълнение на справката. За да спестите време за генериране на резултата за персонални партиди с много вписвания, за които и по-рано сте правили справка, въведете такъв период, който обхваща само вписванията след последната направена справка за тази партида.

Стъпки 1, 2 и 3 можете да повтаряте, колкото е необходимо.

Стъпка 4. Прегледайте на екран информацията, която ще бъде изпратена към информационната система на Имотен регистър за изпълнение на описаните от Вас в предишните стъпки справки.

Натиснете бутон Прегледай, за да прегледате в режим само за четене екранна форма, която съдържа:

секция с данни, получени от електронната Ви автентикация в портала;

списък с избраните за справка персонални партиди, периода и таксата за справката по всяка партида, както и общата дължима такса за справките по всички партиди от списъка.

От тук можете да се върнете на всяка от стъпките 1, 2 и 3 като натиснете бутона за редактиране .

Чрез бутон Откажи  можете да се откажете от заявяване на услугата като въведената дотук информация ще бъде изтрита.

Стъпка 5. Подайте заявления за всяка от справките в списъка.

За да заявите справка, трябва да сте отбелязали в секция „Политика за поверителност“, че сте запознат. Натиснете бутон Заяви справка. Порталът генерира по едно заявление за всяка справка от списъка, като включва в него и Вашите лични данни, показани на предишната стъпка. Дава уникален номер на всяко заявление и извежда на екран потвърждение за регистрацията на всички заявления с техните номера, общата дължима такса за услугите и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите чрез портала в посочения срок. В противен случай услугата се прекратява служебно.

Стъпка 6. Платете такса за заявените справки.

Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.

Стъпка 7. Преглед на резултата от справката

Веднага след успешното заплащане на таксата, информационната система на имотния регистър генерира автоматично електронен документ с резултата от справката. Резултата от справката и подаденото заявление може да видите през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.