Предоставяне на електронни административни услуги

 

 

Резултат от предоставяне на услуга


 

Резултат от предоставяне на услуга в ТРРЮЛНЦ

Резултатът от предоставяне на електронните административни услуги в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел може да видите при преглед на подадените в ТРРЮЛНЦ заявление от меню „Моите заявления“ или като извършите необходимата справка от меню „Справки“.

Резултат от предоставяне на услуга в ИР

Като резултат от предоставяне на електронните административни услуги в Имотния регистър, службите по вписванията издават: удостоверения за вписванията, отбелязванията и заличаванията, направени за конкретно лице или имот, вкл. направени в посочен от заявителя период от време;  заверени или незаверени преписи от вписани актове.

При заявяване на услугите за удостоверения от ИР, може да изберете начина на получаване на издаденото удостоверение – на гише в посочена служба по вписванията (която може да е различна от службата по издаване на удостоверението), като хартиен документ и/или по електронен път през портала, като електронен образ на хартиения оригинал.

Незаверен препис, който сте заявили по електронен път през ЕПЗЕУ, може да получите само по електронен път. Издаденият заверен препис, независимо от начина на заявяване (на гише или по електронен път), може да получите само на място в службата по вписванията по издаването му.

В случай на постановен от съдията по вписванията отказ за предоставяне на заявена услуга за издаване на удостоверение или препис от Имотния регистър, отказът се получава само на място в службата по вписванията по издаването му.

Резултата от заявените справки чрез отдалечен достъп, може да получите през портала, веднага след получаване на автоматично генерирания документ от електронната база данни на Имотния регистър. В зависимост от вида на изпълнената справка, получавате файл с информация за:

вписванията, отбелязванията и заличаванията по персоналната партида на физическо или юридическо лице, в избрана служба по вписванията, за посочен период от време или за липсата на такива;

вписванията, отбелязванията и заличаванията, свързани с недвижим имот в избрана служба по вписванията, за посочен период от време или за липсата на такива;

идентификацията на акт от вписването му в избрана служба по вписванията и в служебния архив на нотариуса, информация за страните по акта, описание на имота, размера на материалния интерес и таксата за вписване;

електронна партида на имот в избрана служба по вписванията, с включени данни от частите на партидата;

вписванията, отбелязванията и заличаванията по персоналната партида на физическо или юридическо лице във всички служби по вписванията, за посочен период от време или за липсата на такива. 

Може да се информирате за резултата от предоставяне на всяка заявена електронна услуга чрез преглед на Моите заявления в портала - в зависимост от статуса на обработка на заявлението за конкретната услуга, имате възможност да прегледате и свалите съдържанието на издадения документ или предоставената от ИС на ИР информация.

Чрез изпълнение на справка Проверка на статус на заявление независимо дали заявлението е подадено чрез портала или на гише в служба по вписванията, може да видите актуалния статус на заявлението,  датата и часа на установяване на статуса.

Допълнително ИС на ИР Ви уведомява по електронна поща (на електронния адрес, посочен в заявлението), когато в службата по вписванията по предоставяне на конкретната услуга е настъпила промяна в статуса на обработка на заявлението.