Предоставяне на електронни административни услуги

 

 

Проследяване на статус на предоставяне на услугата


 

ЕПЗЕУ осигурява възможност да следите статуса по всяко заявление за услуги, което сте подали през портала.  Необходимо е да влезете в потребителския си профил и да изберете Моите заявления.

Порталът предоставя списъци с подадените заявления, групирани по регистри и списък с неподадени заявления, които сте започнали да попълвате, но не сте довършили и може да продължите с подаването им в по-късен момент.

За всяко подадено заявление в списъците по регистри се извежда информация за:

номер и наименование на заявление, което е линк за достъп до съдържанието му. За номер на заявление се извежда входящия номер на заявлението за услуги в ТРРЮЛНЦ и номера на заявлението в портала за услуги в ИР;

дата на приемане – визуализира се датата на регистриране на заявление в ТРРЮЛНЦ за услуги в ТРРЮЛНЦ или дата на приемане в портала на заявление за услуги в ИР;

резултат от обработка на заявлението в съответния регистър – визуализира се статуса на обработка на заявлението, номер на вписване в случай че по заявлението е направено вписване в регистър, линк с вид и номер и/или дата на документ, в зависимост от вида на заявлението и резултата, който се получава по заявената услуга, както и друга информация, предоставена от регистъра.

Може да прегледате подаденото заявление и резултата (документите) от предоставянето на услугата, когато резултата от услугата не е само вписване и обявяване в регистър, а е свързан с издаване на документ или предоставяне на информация.

Имате възможност да търсите в подадените заявления по регистри по период на приемане (от дата, до дата), по пълен номер на заявление или по вид заявление.

Заявленията, намерени в резултат от търсенето, се извеждат сортирани по дата на приемане в низходящ ред.

За всяко заявление в списъка с неподадени заявления се визуализира информация за:

наименование на регистъра;

датата на създаване/последна редакция на запазеното заявление;

наименование на заявлението.

Имате възможност както да прегледате, така и да редактирате заявлението, като продължите процеса по подаването му.  Списъкът с неподадени заявления се извежда сортиран по дата на създаване/последна редакция в низходящ ред.

В случай че през функционалност „Обединяване на потребителски профили“ сте обединили профила си в ЕПЗЕУ с Ваш/и потребителски профил/и от ИКАР (www.icadastre.bg), имате възможност през „Моите заявления“ от Имотен регистър да преглеждате изпълнените и платени справки чрез отдалечен достъп от ИР,  които сте заявили като потребител в ИКАР - справка за физическо/юридическо лице в избрана служба по вписванията; справка за имот; справка за документ; справка за партида на имот. Данните за тези справки (които са мигрирани от ИКАР в Портала на ИР) се извеждат подобно на информацията за заявените през Портала на ИР аналогични справки чрез отдалечен достъп. Резултатът от всяка справка е обозначен с номера и датата на изпълнението й в ИКАР и е предоставена възможност за преглед на съдържанието й (чрез избор на хипервръзката „Резултат“). В „Моите заявления“  видът на справката от ИКАР е представен като вид заявление в колоната „Заявление“, с цел унифициране на начина, по който се визуализира информацията относно справките чрез отдалечен достъп от ИР. Номерът и датата на изпълненaта в ИКАР справка са използвани за създаване на фиктивен номер на заявление във формат „ИР-ГГГГММДД-xxxxxxxx”.

Допълнително, свързано със заявените услуги в Имотния регистър, може да получите информация за статуса по изпълнението им, независимо дали сте подали заявлението на хартия или по електронен път:

като изберете от началната страница на портала меню Регистри > меню Имотен регистър > меню Справки > Проверка на статус на заявление (виж допълнителна информация относно изпълнение на справка Проверка на статус на заявление);

чрез уведомително съобщение от информационната система на Имотния регистър, изпратено на посочения в заявлението адрес на електронна поща.