Секция „Период от време за издаване на удостоверение“
Посочете началната и крайна дата на периода, който да се отчита при изготвяне на заявеното удостоверение (Фигура 19). В случай че не посочите крайна дата, в удостоверението ще се включват наличните вписвания, отбелязвания и заличавания в имотния регистър, свързано с конкретното лице от началната дата на периода до деня на подаване на заявлението.
Независимо от посочения период, можете да заявите в удостоверението да бъдат включени и данни от очаквано вписване на акт в службата по вписванията (СВ, в която се издава удостоверението), който има връзка с лицето, за което се иска удостоверение. Необходимо е в поле “Очаква вписване от дата“ да попълните датата на входиране на заявлението за вписване на акта в СВ, с което указвате при изготвяне на удостоверението да се изчака приключване на обработката по всички подадени заявления за вписване за посочената дата.
Фигура 19 Секция „Период от време за издаване на удостоверение“
След попълване на данните в полетата за всяка от секциите, системата предоставя възможност да подпишете подаваното заявление, като изберете бутон Премини към подписване. При непопълнени задължителни полета този бутон не се визуализира и системата не позволява да подпишете заявлението. След успешно подписване на заявлението, порталът Ви информира за издадения номер, с който заявлението е прието в системата, за дължимата такса за услугата и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите през портала в посочения в срок. В противен случай услугата се прекратява служебно. Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.
След заплащане на услугата, информационната система на имотния регистър автоматично регистрира заявлението за издаване на удостоверение за имот в регистъра за удостоверения на службата по вписванията по местонахождение на имота (статусът на заявлението в системата е „Регистриран“).
Съдия по вписванията се произнася по регистрираното заявление с резолюция за издаване на удостоверението, отказ за предоставяне на услугата или установени нередовности в заявлението, които следва да бъдат отстранени.
При промяна в статуса на заявлението, системата изпраща уведомление на посочения в заявлението електронен адрес. Можете да следите статуса на предоставяне на услугата през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.
При поставяне на заявлението в статус „Без движение“, информационната система на имотния регистър Ви уведомява (на посочения в заявлението електронен адрес) за постановената от съдията по вписванията резолюция за открити неточности в данните на заявлението и/или липса на приложени документи. За да отстраните указаните нередовности, трябва да подадете коригиращо заявление през портала. Необходимо е да се автентикирате в портала с потребителско име и парола, КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП), и да изпълните справка „Заявления в статус Без движение, за които се чака корекция“.
Резултат от предоставяне на услугата
Издаденото удостоверение за вписванията, отбелязванията и заличаванията, направени през посочения от Вас период от време, свързано с конкретното лице, можете да получите според избрания в заявлението начин на получаване на резултата от услугата – на хартиен носител, в зададената от Вас служба по вписванията и/или като електронен образ на хартиения оригинал, който можете да изтеглите през портала, като изберете дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил.
В случай на постановен от съдията по вписванията отказ за предоставяне на услугата, отказът можете да получите само на място в службата по вписванията по издаването му.
В случай че по регистрираното заявление за издаване на удостоверение за лице за определен период е постановен статус „Анулирано“, услугата се прекратява служебно, а внесената държавна такса за услугата не се възстановява.