Предоставяни услуги в ИР › Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър

 

 

Справка чрез отдалечен достъп за имот от Имотен регистър


 

Описание на предоставяната услуга можете да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за имот от Имотен регистър.

Заявяване на услугата

За да заявите услугата е необходимо да сте се регистрирали като потребител на портала и да се автентикирате с КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Заявление за справка чрез отдалечен достъп за имот от Имотен регистър можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за имот от Имотен регистър и натиснете бутон Заяви услугата, намиращ се в края на описанието на услугата;

или

меню Регистри > Имотен регистър > Заявления > Заявления за справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Заявление за справка чрез отдалечен достъп за имот от Имотен регистър.

Порталът извежда електронна форма за попълване на заявление за избраната справка.  Изпълнете последователно следните стъпки.

 

Стъпка 1. Намерете интересуващите Ви имоти в електронната база данни на Имотен регистър.

Натиснете бутон Добави имот за справка. Системата извежда форма за търсене и добавяне на имоти за справка, която съдържа десет критерия. Въвеждането на кадастрален идентификатор еднозначно определя имота и няма нужда от други критерии. Възможно е имотът да няма кадастрален идентификатор или по зададен кадастрален идентификатор да не бъде открит в ИС на ИР, когато вписванията за имота са направени преди одобряването на кадастралната карта на района. Във втория случай не въвеждайте кадастрален идентификатор, а използвайте останалите критерии, за да намерите имота. Задължително е да избере службата по вписванията, на територията на която се намира имотът. Задайте поне още един критерий, за да може ИС на ИР да извърши ефикасно търсене на имоти в базата данни.

Натиснете бутон Търси и прегледайте резултатите от търсенето на интересуващия Ви имот. Ако списъкът с резултати е твърде дълъг, попълнете допълнителни критерии, за да намалите дължината на списъка.

 

Стъпка 2. Добавете интересуващите Ви имоти за справка към временен списък.

Изберете имот/имоти от резултата от търсенето като поставите отметка пред съответния ред.

Натиснете бутон Добави, за да добавите към списъка избраните имоти.

Ако не сте намерили търсения имот, можете да се върнете на Стъпка 1, като промените критериите за търсене и натиснете отново бутон Търси.

Елемент от списъка можете да изтриете като натиснете бутона .

Стъпка 3. Коригирайте, ако е необходимо, периода на справката за всеки имот от списъка.

За всеки имот от временния списък системата добавя период на справката. В резултата от справката за даден имот ще бъдат включени само вписванията, които попадат в указания период. По подразбиране началната дата на периода съвпада с началната дата за водене на електронен регистър в съответната служба по вписванията. Въвеждането на по-ранна дата не Ви гарантира изчерпателна информация за вписванията, направени преди началото на водене на електронен регистър. Ако не въведете горна граница на периода, за такава ще бъде приета датата на изпълнение на справката.

Стъпки 1, 2 и 3 можете да повтаряте, колкото е необходимо.

Стъпка 4. Прегледайте на екран информацията, която ще бъде изпратена към информационната система на Имотен регистър за изпълнение на описаните от Вас в предишните стъпки справки.

За да заявите справка, трябва да сте отбелязали в секция „Политика за поверителност“ (линк към темата в общата част), че сте запознат. Натиснете бутон Прегледай, за да прегледате в режим само за четене електронен документ, който съдържа:

секция с данни, получени от електронната Ви автентикация в портала;

списък с избраните имоти, периода и дължимата такса за справката по всяка партида, както и общата дължима такса за справките по всички имоти от списъка.

От тук можете да се върнете на всяка от стъпките 1, 2 и 3 като натиснете бутона за редактиране .

Чрез бутон Откажи  можете да се откажете от заявяване на услугата като въведената дотук информация ще бъде изтрита.

Стъпка 5. Подайте заявления за всяка от справките в списъка.

Натиснете бутон Заяви справка. Порталът генерира по едно заявление за всяка справка от списъка, като включва в него и Вашите лични данни, показани на предишната стъпка. Дава уникален номер на заявлението и Ви уведомява на посочения в потребителския профил електронен адрес за дължимата такса за услугата и срока за нейното плащане.  Таксата трябва да заплатите през портала в посочения срок. В противен случай услугата се прекратява служебно.

Стъпка 6. Платете дължимата такса за заявените справки.

Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.

Стъпка 7. Преглед на резултата от справката

Веднага след успешното заплащане на таксата, информационната система на имотния регистър генерира автоматично електронен документ с резултата от справката. Резултата от справката и подаденото заявление може да видите през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.