Предоставяни услуги в ИР › Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър

 

 

Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за всички служби по вписванията


 

Описание на предоставяната услуга можете да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за всички служби по вписванията.

Заявяване на услугата

За да заявите услугата е необходимо да сте се регистрирали като потребител на портала и да се автентикирате с КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Заявление за справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за всички служби по вписванията можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > Имотен регистър > Електронни услуги > Справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за всички служби по вписванията и натиснете бутон Заяви услугата, намиращ се в края на описанието на услугата;

или

меню Регистри > Имотен регистър > Заявления > Заявления за справки чрез отдалечен достъп от Имотен регистър > Заявление за справка чрез отдалечен достъп за лице от Имотен регистър за всички служби по вписванията.

Порталът извежда електронна форма за попълване на заявление за избраната справка.  Изпълнете последователно следните стъпки.

Стъпка 1. Въведете период на справката.

За всяка партида от временния списък системата добавя период на справката. В резултата от справката по дадена персонална партида ще бъдат включени само вписванията, които попадат в указания период. По подразбиране началната дата на периода съвпада с началната дата за водене на електронен регистър в съответната служба по вписванията. Въвеждането на по-ранна дата не Ви гарантира получаване на изчерпателна информация за вписванията, направени преди началото на водене на електронен регистър. За този период пълна информация можете да намерите само на място в архива на службите по вписванията. Ако не въведете горна граница на периода, за такава ще бъде приета датата на изпълнение на справката.

Стъпка 2. Въведете идентификатор на лицето, обект на справката.

Изберете вида на лицето – физическо или юридическо;

Въведете идентификатор на лицето. За физическо лице, което е български гражданин или чуждестранно физическо лице (ЧФЛ), което има ЕГН/ЛНЧ, задължително трябва да въведете ЕГН/ЛНЧ. За юридическо лице въведете ЕИК или код по БУЛСТАТ. За да се уверите, че съществува лице с посочения идентификатор, натиснете бутон Провери. Системата ще покаже наименованието на лицето или съобщение за грешка, ако не е открито такова лице в търговския регистър, регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или регистър БУЛСТАТ.

Можете да въведете идентификатор само на едно лице, независимо дали физическо или юридическо.

Стъпка 3. Прегледайте на екран информацията, която ще бъде изпратена към информационната система на Имотен регистър за изпълнение на описаната от Вас в предишните стъпки справка.

Натиснете бутон Прегледай, за да прегледате в режим само за четене екранна форма, която съдържа:

секция с данни, получени от електронната Ви автентикация в портала;

идентификатор на лицето обект на справка, периода и дължимата такса.

От тук можете да се върнете на всяка от стъпките 1 и 2 като натиснете бутона за редактиране .

Чрез бутон Откажи  можете да се откажете от заявяване на услугата като въведената дотук информация ще бъде изтрита.

Стъпка 4. Подайте заявление за справка.

За да заявите справка, трябва да сте отбелязали в секция „Политика за поверителност“, че сте запознат. Натиснете бутон Заяви справка. Порталът генерира заявление за справка, като включва в него и Вашите лични данни, показани на предишната стъпка.

Дава уникален номер на заявлението и извежда на екран потвърждение за регистрацията му дължимата такса за услугата и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите през портала в посочения срок. В противен случай услугата се прекратява служебно.

Стъпка 5. Платете дължимата такса за заявените справки.

Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.

Стъпка 6. Преглед на резултата от справката

Веднага след успешното заплащане на таксата, информационната система на имотния регистър генерира автоматично електронен документ с резултата от справката. Резултата от справката и подаденото заявление може да видите през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.