Преглед на заявление
Можете да прегледате попълнените данни в заявлението, като изберете бутон Прегледай.
След попълване на данните в полетата за всяка от секциите, системата предоставя възможност да подпишете подаваното заявление и приложените към него документи, като изберете бутон Премини към подписване. При непопълнени задължителни полета този бутон не се визуализира и системата не позволява да подпишете заявлението. След успешно подписване на заявлението, порталът Ви информира за издадения номер, с който заявлението е прието в системата, за дължимата такса за услугата и срока за нейното плащане. Таксата трябва да заплатите през портала в посочения в срок. В противен случай услугата се прекратява служебно. Изберете бутон Премини към плащане и извършете плащането по един от допустимите за услугата начини. Задължението по услугата можете да платите и чрез функционалността „Задължения“, която е достъпна през потребителския Ви профил.
След заплащане на услугата, информационната система на имотния регистър автоматично регистрира заявлението в регистъра за преписи на службата по вписванията, в която е извършено вписването на акта, от който се иска заверен препис (статусът на заявлението в системата е „Регистриран“).
При промяна в статуса на заявлението, системата изпраща уведомление на посочения в заявлението електронен адрес. Можете да следите статуса на предоставяне на услугата през дейност „Моите заявления“ от потребителския Ви профил в портала.
Резултат от предоставяне на услугата
Съдия по вписванията се произнася по регистрираното заявление с резолюция за издаване на заверения препис или отказ за предоставяне на услугата.
Документът, резултат от предоставената услуга (издаден заверен препис/постановен отказ), можете да получите само на място в службата по вписванията по издаването му.
В случай че заявите услугата с данни за акт, който не бъде намерен в имотния регистър, услугата се прекратява служебно, а внесената държавна такса за услугата не се възстановява.