Предназначение, достъп до информация и действия в портала
Единният портал за заявяване на електронни административни услуги (ЕПЗЕУ) на Агенция по вписванията обединява порталите на Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) и Имотния регистър (ИР). Посредством регистрирането на единен потребителски профил се осигурява възможност за:
бърз, лесен и сигурен достъп до предоставяните от Агенция по вписванията електронни услуги, свързани с ТРРЮЛНЦ и ИР;
плащане на заявените услуги по електронен път;
проследяване на статуса на предоставяне на заявените услуги;
извършване на справки в ТРРЮЛНЦ и ИР.
Достъп до информация и действия в портала
По реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) всеки може да поиска и получи достъп до информация, създавана или съхранявана от Агенция по вписванията (АВ), без да е необходимо да доказва конкретен интерес.
Съгласно чл.8 ал.1 и ал. 2 и чл. 93 ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), имотният регистър (ИР) е публичен и всеки може да получи справки в него и извлечение от партидите. В съответствие с чл. 8 ал. 3 от ЗКИР за справките и услугите от ИР се заплащат такси.
Съгласно чл. 11 от Закон за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (Закон за ТРРЮЛНЦ) тези два регистъра са публични. Всеки има право на свободен и безплатен достъп до базата данни, съставляваща регистрите. Достъп до делото на търговеца или на юридическото лице с нестопанска цел е регистриран. Лицето, поискало такъв достъп по електронен път, следва да се идентифицира чрез електронен подпис или чрез цифров сертификат, издаден от АВ.
Единният портал за заявяване на електронни административни услуги на Агенцията по вписванията (ЕПЗЕУ) е едно от средствата, чрез които АВ изпълнява своите задължения да предоставя информация по ЗДОИ, ЗКИР и Закона за ТРРЮЛНЦ.
Като потребител на ЕПЗЕУ може да получите свободен достъп (анонимно, без да е необходимо да се регистрирате и автентикирате) до информационното съдържание на портала, във връзка с всеки от интегрираните регистри, с възможност за:
преглед на списъка с електронни услуги, които могат да бъдат заявявани, вкл. описание на процеса по предоставяне на всяка от тях, съгласно нормативната уредба за съответния регистър;
преглед на списъка със заявления, с които се заявява всяка от предоставяните електронни услуги в съответния регистър;
изпълнение на публични справки в ТРРЮЛНЦ, без възможност за преглед и сваляне на документи (от делото на търговеца или юридическото лице с нестопанска цел, обект на справка), изискващи регистриран достъп;
изпълнение на публични справки в ИР за: проверка на статус на заявление за административна услуга от Имотен регистър, подадено през портала или „на гише“; проверка на службата по вписванията, която предоставя услуги за имотите на територията на дадено населено място;
преглед на нормативната уредба за съответния регистър;
преглед на образци на документи за услуги, предоставяни в съответния регистър, с възможност за изтегляне на съдържанието им;
преглед на видео уроци, свързани със стъпки от процеса по заявяване на електронни административни услуги;
използване на калкулатор за изчисляване на дължими държавни такси за вписвания на актове в Имотния регистър;
преглед на статистически отчети;
преглед на регистрираните от АВ банкови сметки за извършване на плащания по заявени услуги в регистрите.
В портала може да се запознаете с публикуваните от Агенция по вписванията новини, бюлетини, политики за достъпност, сигурност и защита на личните данни.
Допълнително, при регистрирането Ви като потребител на портала може да дадете съгласие за получаване по електронна поща (на адреса от потребителския Ви профил) на информационни съобщения от съответния регистър, електронни бюлетини и статистики.
По-долу са описани действията, които може да изпълнявате във всеки от интегрираните регистри, за които се изисква регистриран достъп:
А. Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
подаване на заявления за първоначална регистрация, промяна на обстоятелства и пререгистрация, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявления за вписване на прокура, клон, залог, запор и ликвидация, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявления за прехвърляне на търговско предприятие, преобразуване и преустройство, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявления за обявяване на актове, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявление за запазване на фирма/наименование, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявление за издаване на удостоверение за законосъобразност, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявление за отстраняване на нередовности, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на искане за назначаване на вещи лица, проверител, контрольор и регистриран одитор и документи към искане за назначаване, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на удостоверения, при спазване на препоръките за попълване на заявление.
подаване на жалба срещу отказ, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на искане за изправяне на грешки и непълноти, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на акт на съда по искова молба за оспорване на преобразуването, при спазване на препоръките за попълване на заявление. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
преглед и сваляне на документи от делото на търговеца или юридическото лице с нестопанска цел, обект на справка.
Б. Имотен регистър
подаване на заявление за електронна административна услуга, при спазване на препоръките за попълване на заявление и изискванията за предоставяне на всяка от услугите в Имотния регистър. Преди да подадете заявлението, задължително трябва да го подпишете с КЕП;
подаване на заявления за справки чрез отдалечен достъп, при спазване на изискванията за заявяване на всяка справка. Заявленията за справки в ИР не се подписват с електронен подпис, но за заявяването им е необходимо да сте се автентикирали в портала по начин, различен от потребителско име и парола;
подаване на корекция на заявление за електронна административна услуга в Имотния регистър, при установени от съдията по вписванията нередовности в заявлението.
В. Общо за интегрираните регистри в портала
преглед на подадените заявления за електронни административни услуги, вкл. приложените към заявленията документи, статуса на обработка и резултата по предоставяне на всяка от заявените услуги;
захранване на лична сметка в съответния регистър, чрез която да заплащате дължимите такси по заявените услуги в ТРРЮЛНЦ и ИР;
преглед и плащане на задължения по заявени услуги;
поддържане на данните за потребителския Ви профил;
участие във форум на потребителите на ЕПЗЕУ.