В22 – Вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества - разделяне и отделяне
Описание на предоставяната услуга може да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Вписване на обстоятелства относно прехвърляне на търговско предприятие, преобразуване и преустройство > Вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества – разделяне и отделяне.
Заявление за вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества можете да подадете като в началната страница на портала изберете:
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Вписване на обстоятелства относно прехвърляне на търговско предприятие, преобразуване и преустройство > Вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества – разделяне и отделяне > бутон Заяви услугата (намира се в края на описанието на услугата).
или
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Заявления > Група В: Заявления за прехвърляне на търговско предприятие, преобразуване и преустройство > В22 Заявление за вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества – разделяне и отделяне.
За да подадете заявление в портала на ТРРЮЛНЦ за вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговско дружество, е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола, КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).
Електронната форма за попълване на заявление за вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговски дружества – разделяне и отделяне е структурирана в следните секции: „Данни за заявителя“, „Преобразуване“, „Клонове при разделяне и отделяне“, „Приложения“, „Адрес за изпращане на указания и връчване на отказ“ и „Политика за поверителност“ (Фигура 1).
Фигура 1. Заявление за вписване на обстоятелства относно преобразуване на търговско дружества - разделяне и отделяне
Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При попълването на дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при открити грешки. Въведените данни във всяко поле можете да изтриете с бутона Върни в първоначално състояние .
Към някои полета, където това е необходимо, системата дава възможност да въведете данни за повече дружества. Попълнете данните за първото дружество в предназначения за това набор полета. Чрез съответния бутон за добавяне, добавете нов набор полета за всяко следващо дружество и въведете данните за него. Ако добавите полета за повече от необходимия брой дружества, можете да изтриете излишните с бутон Изтрий .
За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена.