Предоставяне на електронни административни услуги

 

 

Подаване на жалба срещу отказ


 

Описание на предоставяната услуга може да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Подаване на жалба срещу отказ.

Жалба срещу отказ можете да подадете като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Подаване на жалба срещу отказ > бутон Заяви услугата (намира се в края на описанието на услугата).

или

меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Заявления > Подаване на жалба срещу отказ.

 

За да подадете Жалба срещу отказ в портала на ТРРЮЛНЦ, е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола или КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Порталът отваря екран с поле Входящ номер на заявлението, в което да въведете входящия номер на заявлението, по което е постановен отказ. След избор на бутон Извлечи данни системата прави проверка за коректност на въведения входящ номер и извлича информация за ЕИК/ПИК и Фирма/Наименование на търговеца – жалбоподател (Фигура 1).

Фигура 1. Извличане на данни относно жалбоподателя

След избор на бутон Продължи се отваря електронна форма за попълване на жалба срещу отказ, която е структурирана в следните секции: „Жалбоподател“, „Адрес за призоваване (съдебен адрес по чл. 42 ГПК)“, „Жалба“, „Приложения“ и „Политика за поверителност“.

Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При въвеждане на данни в дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при откритите грешки.

Към някои полета, където това е необходимо, системата дава възможност да  въведете данни за повече лица.  Попълнете данните за първото лице в предназначения за това набор полета. Чрез съответния бутон за добавяне, добавете нов набор полета за всяко следващо лице и въведете данните за него. Ако добавите полета за повече от необходимия брой лица, можете да изтриете излишните с бутон Изтрий .

За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира за грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена.