Доклад и експертиза
Описание на предоставяната услуга може да намерите, като в началната страница на портала изберете меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Подаване на Доклад и експертиза.
Доклад и експертиза можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Назначения > Подаване на Доклад и експертиза > бутон Заяви услугата (намира се в края на описанието на услугата).
или
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Заявления > Назначения > Доклад и експертиза.
Доклад и експертиза се подават от назначено вещо лице. За да могат да бъдат подадени е необходимо да има издаден акт за назначаване.
За да подадете доклад и експертиза е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола или КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).
При избор на Доклад и експертиза, порталът отваря екран с поле за попълване на номер и дата на акта за назначаване (Фигура 1).
Фигура 1. Въвеждане на номер и дата на акт за назначаване
Въведете номера на акта за назначаване и посочете датата, на която е издаден. Направете проверка с бутон Провери. Порталът визуализира назначените с акта лица (Фигура 2).
Фигура 2. Назначени лица с акта
При подаване на Доклад и експертиза списъкът с назначените лица е само информативен и не се избира назначено лице. С избиране на бутон Продължи се отваря електронна форма за попълване на данни, която е структурирана в секции: „Данни за назначаване“, „Заявител“, „Приложения“ и „Политика за поверителност“.
Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При въвеждане на данни в дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при откритите грешки.
За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира за грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена.