Искане за промяна на съответното лице
Описание на предоставяната услуга може да намерите, като в началната страница на портала изберете меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Назначения > Подаване на Искане за промяна на съответното лице.
Заявление за вписване на обстоятелства относно искане за промяна на съответното лице можете да подадете, като в началната страница на портала изберете:
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Назначения > Подаване на Искане за промяна на съответното лице > бутон Заяви услугата (намира се в края на описанието на услугата).
или
меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Заявления > Назначения > Искане за промяна на съответното лице.
За да подадете Искане за промяна на съответното лице, е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола или КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).
За да можете да подадете Искане за корекция на назначението, трябва имате регистриран акт за назначаване.
При избор на Искане за промяна на съответното лице, порталът отваря екран с поле за попълване на данни за акт за назначаване (Фигура 1).
Фигура 1. Въвеждане на номер и дата на акт за назначаване
Въведете номера на акта за назначаване и посочете датата, на която е издаден. Направете проверка с бутон Провери. Порталът визуализира назначените с акта лица (Фигура 2).
Фигура 2. Избор на назначени лица с акта
Изберете лицето, за което подавате искането за промяна. С избиране на бутон Продължи се отваря електронна форма за попълване, структурирана в секции: „Данни за назначаване“, „Заявител“, „Адрес за изпращане на указания и връчване на отказ“, „Приложения“ и „Политика за поверителност“.
Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При въвеждане на данни в дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при откритите грешки.
За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира за грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена.