Предоставяни услуги в ТРРЮЛНЦ › Регистрация, пререгистрация, промени в обстоятелствата относно търговци/ЮЛНЦ › А9 – Вписване на обстоятелства относно търговец – публично предприятие

 

 

Първоначално вписване на търговец, публично предприятие


 

За да подадете заявление в портала на ТРРЮЛНЦ за първоначално вписване на обстоятелства на търговец – публично предприятие, е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола или КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Порталът отваря екран за избор на вида на вписване на заявление – за първоначално вписване, за промяна на обстоятелства или за пререгистрация (Фигура 1). За въвеждане на данни за първоначална регистрация на търговец - публично предприятие, изберете Първоначално вписване.

Фигура 1. Избор на заявление за първоначално вписване на търговец – публично предприятие

След избор на бутон Продължи се отваря електронна форма за попълване на заявление за първоначално вписване на търговец – публично предприятие, което е структурирано в секции: „Данни за заявителя“, „Основни обстоятелства“, „Приложения“, „Регистрация по избор на основание чл. 100, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност“, „Адрес за изпращане на указания и връчване на отказ“ и „Политика за поверителност“.

Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При въвеждане на данни в дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при откритите грешки. Въведените данни във всяко поле можете да изтриете с бутона Върни в първоначално състояние .

Към някои полета, където това е необходимо, системата дава възможност да  въведете данни за повече лица.  Попълнете данните за първото лице в предназначения за това набор полета. Чрез съответния бутон за добавяне, добавете нов набор полета за всяко следващо лице и въведете данните за него. Ако добавите полета за повече от необходимия брой лица, можете да изтриете излишните с бутон Изтрий .

За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира за грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена