Предоставяне на електронни административни услуги

 

 

Искане за изправяне на грешки и непълноти


 

Описание на предоставяната услуга може да намерите като в началната страница на портала изберете меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Искане за изправяне на грешки и непълноти.

Искане за изправяне на грешки и непълноти можете да подадете като в началната страница на портала изберете:

меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Електронни услуги > Искане за изправяне на грешки и непълноти > бутон Заяви услугата (намира се в края на описанието на услугата).

или

меню Регистри > меню Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ > Заявления > Искане за изправяне на грешки и непълноти.

 

За да подадете Искане за изправяне на грешки и непълноти в портала на ТРРЮЛНЦ, е необходимо да се автентикирате с потребителско име и парола или КЕП или сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП (в случай че е конфигуриран достъп с ПИК на НАП).

Порталът отваря екран с полета за въвеждане на входящ номер на заявлението, по което е искането за изправяне на грешки и непълноти или номер на вписване. След избор на бутон Извлечи данни системата прави проверка за коректност на въведения входящ номер и извлича информация за заявлението, начина на подаване на заявлението, номера на вписване, ЕИК/ПИК и Фирма/Наименование на търговеца, за който се подава искането за изправяне на грешки и непълноти.

При наличие на указания/изпращане към съд/прекратяване на производство по назначение/акт за назначаване/акт за изменение на акт за назначаване се визуализира линк към съответния документ (Фигура 1).

 

Фигура 1. Извличане на данни относно заявлението, по което е искането за изправяне на грешки и непълноти

Ако по заявлението има постановен отказ се извежда съобщение за грешка „По заявление с постановен отказ не може да се подава Искане за изправяне на грешки и непълноти!”.

Ако заявлението не е обработено се извежда съобщение за статуса му „Входящият документ все още се обработва. Искане за изправяне на грешки и непълноти се подава само за обработени регистрации!“.

След избор на бутон Продължи се отваря електронна форма за попълване на искане за изправяне на грешки и непълноти, която е съставена от следните секции: „Данни за заинтересованото лице“, „Адрес за изпращане на указания и връчване на отказ“, „Искане за изправяне на грешки и непълноти“, „Приложения“ и „Политика за поверителност“.

Всички полета, отбелязани със звездичка * са задължителни за попълване. При въвеждане на данни в дадено поле, системата прави автоматична проверка за коректността на въведената информация и извежда съобщение при откритите грешки.

Към някои полета, където това е необходимо, системата дава възможност да  въведете данни за повече лица.  Попълнете данните за първото лице в предназначения за това набор полета. Чрез съответния бутон за добавяне, добавете нов набор полета за всяко следващо лице и въведете данните за него. Ако добавите полета за повече от необходимия брой лица, можете да изтриете излишните с бутон Изтрий .

За да преминете към следваща секция на заявлението, натиснете бутона Продължи или изберете името на следващата секция от навигационното меню. При преминаване от една секция към следваща, системата извършва проверка за правилно попълване на полетата в текущата секция и записва въведените данни. При непопълнени задължителни полета или некоректно попълнени полета в дадена секция към съответното поле се визуализира за грешка, а до наименованието на текущата секция се показва червена иконка за грешки . След коректно попълване на всички полета в секцията и преминаване към следваща секция, иконката се променя в зелена